Zoeken in deze blog

woensdag 25 februari 2015

Gesloten luidsprekerbehuizingen met Peerless Kit 3-15

Ik zag deze kits, inclusief scheidingsfilters en nog gemonteerd op een fragiel frontje zonder de rest van de behuizingen, op een ruilbeurs liggen. Ze mochten voor weinig weg.

Van de filters heb ik alleen de spoelen hergebruikt en dus nieuwe condensatoren gebruikt. Om de behuizingen goed luchtdicht te krijgen, heb ik de aan de binnenzijde van de behuizingen de luidsprekers rondom rijkelijk voorzien van houtlijm dus als er ooit iets met een van de luidsprekers of scheidingsfilters aan de hand zou zijn, zal het erg lastig zijn om er bij te komen. Maar ach, ze hebben tenminste een tweede (of meer?) leven gekregen.

Ik heb ze zelf niet meer, want kado gegeven aan een kennis. Toen waren ze overigens ook geverfd maar daar heb ik toen geen foto's van gemaakt.

Eerst een advertentie uit een Radio Bulletin van 1969. Dan wat foto's van het bouwproces. Tenslotte het schema van de scheidingsfilters.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten