Zoeken in deze blog

vrijdag 10 april 2015

Klasse B versterker met de 6N7, een mislukt project

Een oud project dat ik maar niet werkend kreeg.

Uit metingen bleek dat de voortrap (6B8G en 6N7GT) het wel deed dus er moet iets mis zijn geweest met de eindtrap (secundaire van de koppeltransformator - eindbuizen - voeding). Ik ben er, ook na eindeloos controleren, dus nooit achter gekomen wat er aan de hand was. Om gek van te worden...

Deze 'versterker' is al weer lang geleden gedemonteerd.

Naschrift:

In 2019 ontving ik een email van Piet. Hij wees me er op dat de Lundahl transformator die ik gebruikte voor de aansturing van de 2 x 6N7 in klasse B ongeschikt was voor dit doel vanwege de roosterstroom die in klasse B gaat lopen. Dat kan deze Lundahl transformator helemaal niet behappen. Mijn 'mysterie' is daarmee opgelost. Het was waarschijnlijk allemaal wel goed aangesloten maar het had dus nooit kunnen werken.

Met dank aan Piet voor zijn email!

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten