Zoeken in deze blog

zondag 10 maart 2019

Headphones Amp update 6

Ik heb besloten om de twee oliecondensatoren van ieder 2uF te laten vervallen. De voornaamste reden is dat de montagestrip voor de aarde/minleidingen zo beter past.

Op de plek waar de twee oliecondensatoren gepland waren, heb ik twee DNA MKP condensatoren van ieder 25 uF gemonteerd. Ik sta nu voor de keuze:

1) Ik gebruik de twee foliecondensatoren van 22 uF als uitgangscondensatoren (zoals in het schema) en de twee DNA MKP condensatoren van 25 uF, met daar aan twee elco's parallel geschakeld, als afvlakking zodat de voedingsspanning zich splitst (door per kanaal een weerstand van 470 Ohm te gebruiken) naar het linker- en rechterkanaal. De twee elco's zouden dan zo nodig boven op het chassis gemonteerd kunnen worden. De charme van deze optie is natuurlijk die splitsing.

2) Ik gebruik de twee DNA MKP condensatoren, met daar aan twee foliecondensatoren parallel geschakeld, als uitgangscondensatoren. Ik zie dan af van splitsing van de voedingsspanning naar linker- en rechterkanaal. De charme van deze optie is dat alleen over de kathodeweerstanden van de E182CC's elco's worden gebruikt (ik tel de elco's voor het 'optillen' en het afvlakken van de gloeispanningen niet mee).

Verder moet ik nog de knoop doorhakken over de elco's over de kathodeweerstanden van de E182CC's. Ik neig naar een Philips elco van 10000 uF / 16 Volt. Daar komt dan nog een Philips mosterd condensator van 0,1 uF / 125 Volt parallel aan. Maar 2200 uF / 25 Volt, 1000 uF / 63 Volt en 470 uF / 40 Volt liggen nog in de race.

Wat foto's van de voortgang (traag, maar we komen er wel...):



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten