Zoeken in deze blog

zondag 19 juli 2020

RIAA Preamp 2 x (2 x 0,5 x ECC88 + 2 x 0,5 x 6BQ7A dc-coupled c-follower) + EZ81 + EL360 triode + 2 x ECC83 + 0B2

Dit project is al eens in de wachtrij beland terwijl ik het chassis al had voorzien van de nodige gaten e.d.. Nu dan een herstart.

Het lastigste vind ik het bepalen van de uitvoering van de aarding/minleidingen. Aanvankelijk wilde ik één korte aardrail gaan gebruiken maar dat zie ik om verschillende redenen (o.a. overspraak) toch niet zo zitten. Ik denk nu aan een zo kort mogelijke verbinding tussen de twee aardlippen aan de ingang (2 x separate tulp), met in het midden dan de aarding vanuit de netstekker en de minleiding vanuit de voeding. Er ontstaat dan wel een cirkel/lus, tenzij ik de ingang (2 x separate tulp) van het chassis isoleer.

Het ontwerp is deels van Menno Van der Veen (1e en 2e trap met ECC88), deels van John Broskie/TubeCad (3e trap + kathodevolger, berekend voor een 6BQ7A) en deels AudioXpress (voeding)

Het voorlopig schema en een foto van het chassis:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten